Este vital sa urmariti ce marci doresc sa inregistreze firmele concurente !

Este bine sa urmariti
marcile pe care le detineti !

 



LEGEA 84/1998
republicata prevede:
Art. 22. Marca se publica in termen de 2 luni de la data deciziei de inregistrare a marcii.

Art. 23. [...] titularul unui drept anterior [...], precum si orice alta persoana interesata poate face opozitie la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci cu privire la o marca publicata pentru inregistrare

    Pentru ca este bine sa stiti din timp toate marcile care se inregistreaza de catre celelalte firme din domeniul dumneavoastra de activitate !


Toate noile produse care vor aparea pe piata sunt inregistrate ca si modele si desene industriale.Noi vi le prezentam inainte sa apara pe piata !


Va prezentam primii toate inventiile dintr-un domeniu care va intereseaza Unele va vor influenta decisiv activitatea. Sunt singura forma legala de monopol !


Argumente

Argumentul principal pentru urmarirea cererilor de inregistrare a marcilor este ca nici OSIM nici celelalte institutii internationale de gestionare a marcilor: OAMI pentru Comunitatea Europeana sau WIPO pentru marcile internationale, nu va pot garanta ca nu va mai fi inregistrata o marca care sa semene cu a dumneavoastra. Daca o cerere de marca repecta conditile legale ea va fi publicata si persoanele interesate decid daca doresc sau sa depuna opozitie la respectiva cerere.

Desi poate parea ciudat ca OSIM-ul sa nu mai faca monitorizarea marcilor, scopul unei asemenea decizii, aplicata in toate tarile EU, este ca noile cereri de inregistrare a marcilor sa poata depasi marcile de blocaj, adica cele inregistrate fara a fi folosite doar pentru incomodarea competitorilor , si pe cele inregistrate de firme care acum sunt in diverse stadii de lichidare si desi nu mai folosesc acele marci pana acum ele se opuneau noilor inregistrari.

Aceasta noua situatie afecteaza insa si companiile care au marci pe care le folosesc si doresc sa le pastreze unicitatea. Ei trebuie sa fie informati despre toate cererile de inregistrare ale marcilor din domeniul in care detin marci pentru a se putea opune unei marci identice sau asemanatoare.

Daca nu se face opozitie in termenul legal la o cerere de marca ea va fi admisa si alte persoane vor inregistra si folosi o marca asemanatoare sau identica cu a dumneavoastra, beneficiind de publicitatea dumneavoastra sau in cazurile si mai grave va aparea pe piata un produs cu un nume sau aspect asemanator dar mult mai slab calitativ.

Argumentul economic: pierderile enorme pe care le va suporta orice firma daca pe piata apar alte produse, de obicei mult mai slab calitativ, cu aceeasi sigla, nume sau aspect.

In afara de faptul ca vor beneficia gratuit de publicitatea dumneavoastra vor afecta grav perceptia consumatorilor despre acele produse.

Argumentul legal: daca nu stiti ce marci sau produse sunt inregistrate si nu va inregistrati marcile pe care le folositi puteti fi oricind subiectul unei actiuni comerciale sau penale anticontrafacerede folositind cuvinte sau reprezentari grafice care seamna cu unele deja inregistrate si aduc astfel atingere drepturilor de proprietate industriala .Legea 11/1991 la art.5 prevede : constituie infractiune de concurenta neloiala intrebuintarea unei firme , unei embleme , unor ambalaje de natura a produce confuzie cu cele folosite legitim de un alt comerciant.

Din toate aceste motive in toate tarile cererile de inregistrare ale noilor marci sunt facute publice si se asteapta o perioada de aprox.3 luni in care orice persoana care considera ca o marca semana cu una de a sa poate face opozitie la acea inregistrare.

In plus fiind informat in legatura cu toate marcile care se inregistreaza in domeniul dumneavoastra veti cunoste din timp marcile fimelor concurente sau echivalente care vor apare piata in viitor.

Foarte important este ca inregistrarea tuturor brandurilor , reprezentarilor grafice sau produselor folosite este obligatorie . Dupa inregistrare , ele devine subiect patrimonial (proprietate) si va garanteaza ca nimeni nu va intentiona sa va acuze si sa ceara daune pentru ii incalcati un drept."


|
|
|
|
 2007 © Brand Defender. Toate drepturile rezervate.